Nuffnang Ads

Saturday 26 January 2013

5 petua bentuk anak soleh

Salam..

Nak story kisah satu family yang duduk belakang ann waktu makan di restoran semalam..ops bukan nak mengumpat ye..kisahnye..satu family ni..ade bapak..maknye..anak besar 2 orang..n sorang anak kecik..dipendekkan cerita tengah syok2 makan anak kecil die menangis sangat kuat..maybe xdapat ape yang die nak..memang bingit la die nangis..mungkin anak tu x boleh dipujuk..family tu terus tinggalkan makanan yg x sampai separuh diorang makan dan balik..hmmm nasib baik solehah baik n x pernah buat hal macam tu..moral of the story..kite jangan manjakan anak sangat..n ada caranya dalam mendidik anak..chet cakap macam anak 5 suda~ hukhuk..pengajaran untuk diri sendiri jugak ye...

Jom kita amalkan surah2 ni dari anak kita masih kecil..jangan da besar da x boleh dilentur baru nak di amalkan..memang x guna lah kan..



5 Petua Sempoi Untuk Menjadikan Anak Kita Bijak & Pintar & baik

1. Bercakap dan menasihati anak semasa dia sedang tidur. Serulah nama anak berbintikan ibunya dan doakan yang baik untuk anak.

2. Bacakan Surah Al-Fatihah X 1

3. Bacakan Surah Alam Nasyrah X 1

4. Bacakan Ya Latif X 100 dan hembuskan di ubun² anak semasa sedang tidur.

5. Sapu air lebihan wudhu pada muka dan ubun² anak anda.

tambahan..benda yang selalu ann amalkan waktu memasak..selalu lah berzikir..insyaAllah dengan berkat..makanan tu akan menjadi darah daging anak kita..untuk menjadi anak yang soleh dan solehah!

chiow..

wasalam..

No comments:

Post a Comment

link within

Disclaimer...

Assalamualaikum wbt..cik ann suka menulis n cari artikel tentang pregnancy..breastfeeding..n parenting.. Entry2 dlm blog ini just sebagai rujukan..sorry kalau ada post yg tidak dikredit pada tuan tanah..andai ada yang bercanggah harap diperbetulkan..terima kasih..ikhlas dari cik ann~