Nuffnang Ads

Tuesday 16 July 2013

Saat kelahiran puteri sulung ku..Part 2..

salam..

sambungan k.. Part 1 baca SINI

2hb Februari 2012 (Khamis)

          Jam 1 ++ Tyme kena tolak ke LB tu rasa cam pelik sket..men pusing2..ikut mana la die bawak..siap naik lif bagai..padahal dekat je LB tu..n biasalah da smpai tu die pasangkan CTG..nak dengar jantung baby..tyme ni aku da sakit sangat mmg da xleh berdiri..so aku meronta sakit ke kanan..dr tu kate jangan pusing ke kanan..denyutan baby x dengar..kan ade bunyi beep..beep kan..tp nak wat mcm mn..mmg da sakit sangat..

           N memang setiap kali sakit tu aku meronta kuat sangat sampai rasa nak terjatuh dari katil..sampai nurse kate awak ni dok betul2 sket..kang jatuh karang..katil die plak mmg x hingat die punye tinggi..palang die plak alahai..serupa xpayah dok kat situ..x membantu langsung..n tyme ni die punye sakit sampai kan tahap nk pengsan x sedarkan diri..means..klu org tgok..mata pon nmpak putih je..da x nmpak kaler hitam..tyme ni aku baca doa nabi yunus je la.." Lailahailla anta subhanakainni kuntu minazzolimin " maksudnye tiada tuhan selain Allah sesungguhnya hambamu ini tergolong org yg zalim..

          X lama lepas tu datang dr ke midwife ntah pecah kan air ketuban..bunyi die plup..cm cucuk belon..n tiba2 klua air hangat byk..kuyup kain aku..da la bilik beraircond..sejuk tahap melampau..dengan kaki terdedah n basah..kain basah pon die biar je aku pakai..aku mintak selimut haram nak kasi..takut sangat kotor..tahan je la sampai ke sudah..

          Tyme bertarung ni aku rasa mcm nk terkucil..1st2 leh tahan lagi..da x tahan tu aku cari la button nk panggil..mak ai..sket punye tinggi..so nak tekan ni aku kena la bangun sket..dengan susah payah nye aku tekan..tekan sekali wat dunno..tunggu jap tak dtg2 aku tekan lagi..x lama pastu dtg la midwife die datang..dtg2 dok sergah org tanye nak ape..amboi..tanye la elok2..org tgh sakit ni..aku pon ckp la baik2 nak terkucil..terus midwife tu ckp elok2 ngn aku..

          Lepas proses klua kan urine da selesai..midwife tu kate..da tyme bersalin ni..then die panggil nurse len soh panggilkan en shah yg da 2 jam tunggu..tyme tu aku tgk lagi 5 minit jam 3 pagi..die inject sumthing kt bukaan tu..pastu da x rasa sakit da..n rasa nak tido yg amat..padahal tadi segar je..die suruh aku teran sket..aku pon ikut je la arahan midwife tu..

         En shah masuk..tyme ni rasa panas yg amat..muke da berpeluh2....2x jugak midwife tu kate cuba teran..ingatkan teran biasa2..rupenye da soh kuakan baby..aku pon teran la main2..kali pertama fail..sbb xtaw pon its tyme kn..kali kedua pon fail sbb salah step..tarik nafas xlepas..kali ketiga sempat terlelap kejap..kali ni semangat sket coz en shah kate da nampak kepala..n midwife tu pon kate pandai teran..die kate jgn lama2 relax..klu ade gesaan tu terus teran..aku nak merasa gesaan tu sket pnye lama..tp x rasa..last2 aku teran jugak..midwife tu suruh aku pegang betis..aku tarik nafas then push..tyme rasa nafas da habis...tarik nafas sket lagi n push..

          Alhamdulillah..tu la perkataan yang aku sebut bila baby da kuar..n alhamdulillah jugak midwife tu sebut doa nabi yunus byk2 bila baby da kua..xde la baby tu dengar perkataan yang bukan2 bila kua kat dunia ni kan..n lepas nurse balut baby die tunjuk kat aku girl ke boy..n 1st word aku ckp bila tengok baby..cantiknye baby..sbb nampak bulu mata die melentik..n sgt comel..n tyme da letak kat baby cot..nurse tu plak ckp comel sbb nmpak lesung pipit..

k la sekian..kang aku tulis merapu2 lagi..lagi panjang plak..huhu...

Baby berat 2.52kg..rambut kemain lagi..

5hari berkampung dlm wad kena on antibiotik 
n dok bawah lampu...

baby gugirl kiut..
babah die shopping sorang2 beli baju gugurl kaler pink sebab 
semua baju beli kaler biru n hijau je..huhuhu

No comments:

Post a Comment

link within

Disclaimer...

Assalamualaikum wbt..cik ann suka menulis n cari artikel tentang pregnancy..breastfeeding..n parenting.. Entry2 dlm blog ini just sebagai rujukan..sorry kalau ada post yg tidak dikredit pada tuan tanah..andai ada yang bercanggah harap diperbetulkan..terima kasih..ikhlas dari cik ann~